Lost City tour. ciudad perdida

Zo hier het verhaal van mijn 5 daagse terkkings tocht door de jungle om uiteindelijk de lost city te bereiken.

Ik doe het verhaal hier en maak daarbij een gallerij aan met een selectie van wat foto’s. Ik heb namelijk een stuk of 281 foto’s genomen.

Dag 1

Opgehaald door een busje met nog meer mensen waronder: John uitr de Uk, Celinda en Heike uit Duitsland en Cristopher en david uit de vs. Die laatste kon heel goed tolken omdat hij in Colombia Medelin gewoond heeft.

Met dat busje een berg opgereden waarvan ik dacht red die bus het wel. Onderweg nog een kudde koeien tegen gekomen en passeren gaat allemaal maar net aan. Aangekomen op de plek waar onze gids ons al op stond te wachten. Lorenzo is zijn Spaanse naam maar hij komt van een inheems volk.

Uitleg gekregen over de tocht en dan is het maar wandelen. Gelukkig was de eerste dag niet heel lang maar te bedenken dat het een berg is die je beklimt en dat het ook nog eens regent maakt het wel erg zwaar. En regen is alsof je onder een stortbak staat die ineens open gaat. Een regenjas heeft dan geen zin. Uit eindelijk zeiknat aangekomen in het eerste kamp. Gegeten en geslapen.

Dag 2

Weer veel lopen en ook veel door rivieren oversteken om aan de overkant te komen. en dat alles in een prachtige setting van jungle en mooi groen. Ook nog onderweg gezwommen en aan gekomen in het tweede kamp. Daar geslapen in een hangmat gelukkig had ik al wat ervaring opgedaan in costeno beach.

Dag 3

Weer veel gelopen en geklommen en op den duur wordt het ook wel een beetje saai maar door de prachtige natuur vergeet ik dat al snel en ben ik weer in mijn droom wereld van hiken, modder en zweet. ik geloof dat ik deze dag iets van 5 uur achter elkaar gewandeld heb maar dat weet ik niet meer precies. het laatste stukje voordat we bij ons kamp aan komen moest er door een waterval geklommen worden erg gaaf. Het was niet een hele grote.

Dag 4

vanaf dit kamp naar de lost city in de vroege ochtend om vor alle mensen er te zijn. (De twee jongens uit de vs maken een film over hun tocht dus ik hoop dat dat materiaal ook nog eens bij mij aankomt maar dat zal pas in januari zijn)

Uiteindelijk word ik beloond met het bereiken van de lost city na ongeveer een stuk of 256 stenen traptreden betreden te hebben. Maar het was het allemaal waard. Daar van de stad genoten en het uitzicht en dan is het tijd om te vertrekken. Wat ik in 3 dagen omhoog gelopen heb moet ik nu in 2 dagen naar beneden lopen. Best pittig maar het is de hele tijd droog gebleven.

Dag 5

Laatste dag. Ook weer een uur of 6 wandelen bergadwaarts in terrein wat niet altijd even vlak is. Mar ook weer de eindstreep gehaald en moe en voldaan kan ik genieten van een welverdiende lunch die op me staat te wachten. Daarna weer een uur terug met een wel heel opmerkelijke jeep. Heb ik wel meer vertrouwen in dan de bus die me bracht. En dan is het afscheid nemen van de mensen van de groep waar ik toch 5 hele leuke dagen mee gehad heb.

Zo dat is even een kort verslag van de tour die eigenlijk niet echt valt te beschrijven. Geniet van de foto’s in de galerij hier is er alvast eentje.