YånBøull.nl / Mathijs

archief

Zaterdag 16 Juli 2005

Nieuw Zeeland II

Inmiddels zijn we aangekomen in welcome bay, tauranga.
We hoeven ons niet druk te maken om openbaar vervoer, want Mark heeft een eigen auto. We crousen het halve land door; langs bergen, heuvellandschappen en nog meer bergen. Slingerend en op hoge snelheid razen we langs een heleboel schapen. Niet zo wonderlijk met bijna twee keer zoveel schapen als inwoners ( 8 om 4,2 miljoen ).
Even snel een update wat we gedaan hebben laatste dagen:
Donderdag zijn we vertrokken uit Hamilton, richting lake taupo. Onderweg hebben we gloeiwormen bezocht in een van de vele grotten die het gebied rijk is. Een ongelooflijk mooi gezicht; als duizenden sterren glinsteren in de nacht.
We hebben overnacht in the National Park, vlak bij Whakapapa. Marks vrienden hebben daar een “huisje”.
De volgende ochtend zijn we de berg Ruapehu opgegaan. We wilden eigenlijk snowboarden, maar men had de berg “gesloten”. Snowboarden ging dan niet, gelukkig konden we wel een stukje wandelen en in de sneeuw spelen!

Overnachten doen we bij vrienden of familie van Mark, lekker goedkoop dus. We gaan zo meer bergen beklimmen. het weer laat ons vandaag, zover, niet in de steek. Maar nu ik dit zo zeg zien we donkere wolken naderen. Opschieten dus.

Mijn telefoon werkt hier niet, dus bellen/ teksten heeft geen zin…
nog maar 5…
liefs!

- door mathijs op 02:13 - vier reacties.

Donderdag 14 Juli 2005

Groeten uit...

Inmiddels zijn we aangekomen in Nieuw Zeeland.
De week na m’n stage stond vooral in het teken van de Shoot Out. Trent en ik hadden het onszelf lekker ingewikkeld gemaakt door een script te verzinnen met een bus als hoofdlocatie. Uitdaging, zoals dat heet. Er is geen dag voorbij gegaan zonder Shoot Out voorbereidingen, we konden dan ook nauwelijks wachten tot het vrijdag was. Alles was geregeld: bus, buschauffeur, camera, compositie, sound-designer, hulp & slaapplaats was ook erg handig.
Het betekende wel dat ik donderdag alles al gepakt moest hebben en extra’s op te sturen met de post.
Ik realiseerde me plotseling dat mijn leventje hier bijna over is. Hoewel ik al maanden op de hoogte werd gehouden hoevel dagen er nog te gaan zijn, kwam de dag van inpakken toch nog onverwachts snel om de hoek kijken.
Maar overleeft.
De Shoot Out was geweldig; we hebben de hele nacht doorgefilmd en zijn uiterst tevreden met het resultaat. Helaas niet de top10 gehaald.
Ik ben nu in Hamilton, Nieuw Zeeland, met Mark; mijn ticketingmanager, een toffe peer.
We gaan zo de weg op richting meer Taupo.
Nog maar een week, ik zie je daar!
Kus

- door mathijs op 00:29 - twee reacties.